måndag 4 februari 2013

Oj!

Jag la den här boken i min mammas hand och sa "läs den, den handlar om mig". Jag har själv inte läst den på säkert fem år, men kom ihåg att jag kände igen mig.

När hon läst den sa hon "om du har varit med om hälften av det som står i den här, så ha du haft ett rent helvete!"

Oj, tänkte jag, det kanske inte var så likt ändå? Jag måste läsa den igen så jag inte har skrämt upp mina föräldrar...

Shit vad ont det gör att läsa! Det är ju mig hon skriver om. Det var precis så det såg ut, det var så min vardag bar. Jag får ont i magen, men samtidigt är det såå bra att bli påmind!

Mamma, det var så det såg ut i stora drag. Det är nog så det ser ut i dom flesta alkoholistfamiljer. Det måste ha gjort ont för er att läsa också, men jag är glad att ni läste den.

1 kommentar:

  1. jag lånar den gärna sen när du är klar, om det är ok. kram

    SvaraRadera